JDM Legacy B4 2.0GT - Direct Injection Turbo

Аватара пользователя
acepire
Клубный Субарист
Январь 2011 / 2443

JDM Legacy B4 2.0GT - Direct Injection Turbo

Сообщение acepire » 16 май 2012, 13:32

http://www.subaru.jp/legacy/dit/
Direct Injection Turbo
o_O

http://carscoop.blogspot.com/2012/05/subaru-refreshes-jdm-legacy-gets-new.html
The big news, of course, is the new 2.0-liter direct injection turbo (DIT) flat-four producing 296hp (300PS) at 5,600 rpm and 400Nm (295 lb-ft) from 2,000 to 4,800 rpm, or 15hp and 50Nm (37 lb-ft) more than the 2.5-liter single-scroll turbo flat four it replaces.


Насколько я понимаю, - это тот самый FA (привет, BRZ и спасибо TOYOTA за прямой выпрыск), но таки да, - теперь турбированный.
296 hp / 5600 rpm
400 nm / 2000 - 4800 rpm
"Теория — это когда все известно, но ничего не работает. Практика — это когда все работает, но никто не знает почему. Мы же объединяем теорию и практику: ничего не работает… и никто не знает почему!"  — Альберт Эйнштейн

Аватара пользователя
acepire
Клубный Субарист
Январь 2011 / 2443

Re: JDM Legacy B4 2.0GT - Direct Injection Turbo

Сообщение acepire » 17 май 2012, 02:08

http://www.autoguide.com/auto-news/2012/05/2013-subaru-legacy-gets-296-hp-turbocharged-4-cylinder.html
Offered on the B4 sedan 2.0 GT DIT and Touring Wagon models in Japan, however, is a 2.0-liter direct injected turbocharged four making 296 hp and 295 lb-ft of torque. Like the normally aspirated 2.5, it’s teamed with Lineartronic CVT on the 2013 Legacy, which gets a modified torque converter and revisions to the chain mechanism to cope with the greater power. Although Subaru isn’t quoting official outputs, it says the new combination gets around 20 percent better fuel economy than the old 2.5-liter self-shifting transmission combination. This also marks the first time that the CVT has been teamed with Subaru‘s Variable Torque Distribution all-wheel drive system.


А еще там вариатор. И еще его как-то подружили с VTD. o_O
"Теория — это когда все известно, но ничего не работает. Практика — это когда все работает, но никто не знает почему. Мы же объединяем теорию и практику: ничего не работает… и никто не знает почему!"  — Альберт Эйнштейн

Аватара пользователя
acepire
Клубный Субарист
Январь 2011 / 2443

Re: JDM Legacy B4 2.0GT - Direct Injection Turbo

Сообщение acepire » 17 май 2012, 02:09

И во многих источниках указано, что прямой впрыск не тайотовский, а собственная разработка.
"Теория — это когда все известно, но ничего не работает. Практика — это когда все работает, но никто не знает почему. Мы же объединяем теорию и практику: ничего не работает… и никто не знает почему!"  — Альберт Эйнштейн


Вернуться в «Offtop + Всяко-Разно»

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 2 гостя